Vyhľadávať v tomto blogu

nedeľa 5. februára 2012

Strúhaný tvarožník

Ahojte :)
Viem, že som sem písala naposledy v roku 2010, ale tak keď sa nedarí, tak sa nedarí...
S tým mojim šitím som veľmi nepokročia, aj keď som sa v niektorých okamihoch veľmi snažila... No rozhodla som sa, že písanie blogov napr. o "kucharčení" by snáď šlo rýchlejšie :)

Tak včera som piekla strúhaný tvarožník a môžete mi veriť, bol úžasný. Samozrejme Vám pripájam aj fotočku, aby ste to mohli vnímať aspoň očami, keď už nie chuťovými zmyslami.

Takže tu sú ingrediencie...
Cesto:
400 g polohrubej múky, 200 g palmarínu, 1 prášok do pečiva, 1,5 PL kakaa, 1,5 PL práškového cukru a 4 PL mlieka.
Všetky ingrediencie spolu zmiešame a vytvoríme cesto, ktoré necháme 30 minút odstáť v ladničke.

Plnka:
1 kg tvarohu, 4 vajcia, 300 g práškového cukru, 1P maizeny, 20 g masla, 1 balíček vanilkového cukru
Tvaroh, žĺtka, cukor, maizenu, vanilkový cukor a maslo zmiešame mixérom. Bielka si vymiešame osobitne a jemne primiešame do tvarohovej masy.

Stuhnuté cesto z ladničky rozdelím na polovicu a nastúhame na vymastený a múkou vysypaný plech. Na postrúhanú hmotu nalejeme tvarohovú zmes a na ňu nastrúhame zvyšnú polovicu cesta.
Pečieme pri 158-180 stupňoch cca 40-45 minút.

Prajem Vám dobrú chuť :)
A kľudne dajte vedieť, ako sa Vám koláčik vydaril.

Vanilla - Kate


2 komentáre:

  1. Zbiehaju sa mi slinky! Fajnovy kolacik veru! Tesim sa kedy ho ochutnam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeee ďakujem ti :)
    Síce mám sebakritiky tak primerane, ale musím uznať, že koláčik je fakt bombový :)

    OdpovedaťOdstrániť